شهرک نشینان اسرائیلی جوانان فلسطینی را در WB کشتند


به گزارش رسانه های فلسطینی، این جوان فلسطینی که علا خلیل قیسیه نام داشت، روز جمعه بر اثر تیراندازی یک شهرک نشین اسرائیلی در شهرک تانا عمریم در جنوب الخلیل بر اثر شدت جراحات جان باخت.

خبرگزاری فلسطینی معان به نقل از شهرک نشین مدعی شده است که این جوان 28 ساله فلسطینی قصد انجام حمله با چاقو در داخل شهرک غیرقانونی را داشته است.

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که آژیر خطر در شهرک تانا عمریم در اراضی شهرک الظهریه به ظن نفوذ به شهرک به صدا درآمد.

گزارش شده است که نیروهای اسرائیلی به شهرک رسیده و جستجو برای افراد دیگری را که احتمالاً مرد جوان را همراهی می کردند، آغاز کردند.

طی ماه‌های گذشته، اسرائیل حملات خود را به شهرک‌ها و شهرهای فلسطینی در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی افزایش داده است. در نتیجه این حملات ده ها فلسطینی جان خود را از دست داده و بسیاری دیگر نیز دستگیر شده اند.

گروه های حقوق محلی و بین المللی استفاده بیش از حد اسرائیل از زور و “سیاست تیراندازی به کشتن” علیه فلسطینیان را محکوم کرده اند.

بیش از 600000 اسرائیلی در بیش از 230 شهرک ساخته شده از زمان اشغال کرانه باختری و قدس شرقی توسط اسرائیل در سال 1967 زندگی می کنند.

جامعه بین‌المللی شهرک‌هایی را که صدها شهرک از زمان اشغال تل‌آویو در سال 1967 در کرانه باختری ساخته شده است، بر اساس قوانین بین‌المللی و کنوانسیون‌های ژنو به دلیل ساخت و ساز در سرزمین‌های اشغالی غیرقانونی می‌داند.


دیدگاهتان را بنویسید