ایران آزادی دیپلمات از زندان بلژیک را تایید کرد


سخنگوی وزارت امور خارجه ایران می گوید اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی که به اتهام تروریسم در اروپا دستگیر شده بود، در پی «۵ سال رنج در اسارت» آزاد شده است.

اسدی در 30 ژوئن 2018 در آلمان دستگیر شد. ایران می‌گوید دستگیری وی بخشی از توطئه اسرائیل بوده است، “با برخی از سرویس‌های امنیتی اروپایی که به عنوان مامور عمل می‌کنند.”

کنعانی دستگیری اسدی را سناریوی دروغ بزرگ صهیونیستی- آمریکایی با هدف ایجاد بحران در روابط ایران و اروپا دانست و افزود: این توطئه درست پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای ایران شکل گرفت. برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)».

در همین راستا، برخی از دولت‌های اروپایی تحت تأثیر رژیم صهیونیستی و گروهک تروریستی منافقین مجاهدین خلق قرار گرفتند و پس از «دستگیری خودسرانه» دیپلمات ایرانی بر خلاف مقررات بین‌المللی، وی را به 20 سال حبس نمایشی و کاملاً نمایشی محکوم کردند. او گفت که دادگاه سیاسی و دکترا.

کنعانی افزود: در نهایت در پی جلسات متوالی امنیتی مشترک و رایزنی‌های وزرای خارجه ایران و بلژیک، آزادی این دیپلمات گروگان با توافق دوجانبه با دولت بلژیک تامین شد.

منابع عمانی پیش از این گفته بودند که آزادی اسدی بر اساس مبادله زندانیان با میانجیگری عمان بین ایران و بلژیک امکان پذیر شده است.


دیدگاهتان را بنویسید