ردیاب سیاست خارجی دولت بایدن: 4 اوت 2022 – 1 سپتامبر 2022

[ad_1]

به ردیاب سیاست خارجی دولت بایدن خوش آمدید. ما ماهی یک بار از کارشناسان و دانشمندان FDD می خواهیم که سیاست خارجی دولت را ارزیابی کنند. آنها خطوط روند بسیار مثبت، مثبت، خنثی، منفی یا بسیار منفی را برای مناطقی که تماشا می کنند ارائه می دهند.

با نزدیک شدن به پایان ماه اوت، واشنگتن و تهران به توافق هسته ای نزدیک می شدند که محدودیت های کمتری نسبت به توافق سال 2015 با ایران ایجاد می کرد. کاخ سفید حتی زمانی که وزارت دادگستری طرح ترور جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا را فاش کرد، مذاکرات هسته ای را پیش برد. در همین حال، یکی از نیروهای نیابتی عراقی تهران از پهپادهای ارائه شده توسط ایران برای حمله به نیروهای آمریکایی در شرق سوریه استفاده کرد. تهران همچنین به سنگ اندازی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) که در حال تحقیق در مورد وجود مواد هسته ای هستند که رژیم آخوندی علیرغم تعهد الزام آور به انجام آن بر اساس معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای، موفق به افشای آن نشده است، ادامه می دهد. عزم دولت بایدن برای نادیده گرفتن نشانه های بد نیت ایران نشان می دهد که کاخ سفید ممکن است توافق هسته ای را بیشتر بر اساس اعتماد بپذیرد تا راستی آزمایی.

آیا دولت بایدن اصرار خواهد کرد که تهران به این نگرانی‌ها رسیدگی کند، یا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را برای کناره‌گیری فشار خواهد آورد، همانطور که دولت اوباما برای محافظت از توافق هسته‌ای اصلی در سال 2015 انجام داد؟ آیا پرزیدنت جو بایدن توافقی را می پذیرد که سایت های نظامی را مانند توافق اولیه برای بازرسان ممنوع کند؟ ماه آینده برگردید تا ببینید آیا کاخ سفید توانسته است توافق را به خط پایان برساند یا خیر و آیا هزینه انجام این کار اعتماد به تهران برای عمل به وعده‌هایش بوده است.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید