نماینده مجلس: اگر غرب خواهان توافق هسته ای نیست، ایران دستش خالی نیست

[ad_1]

عباس زاده مشکینی می گوید که ایران به دنبال تضمین در مورد توافق هسته ای است زیرا دولت های غربی ثابت کرده اند که قابل اعتماد نیستند.

وی گفت: «هر توافقی که ایران را از مزایایی که به دنبال آن است محروم کند یا آنها را محدود کند، غیرقابل قبول است.

وی افزود: ایران خواهان انعقاد توافقنامه بر اساس منافع ملی خود است. وی گفت: با این حال، طرف های غربی بیش از ایران به این توافق نیاز دارند.

مشکینی همچنین تاکید کرد که هرگونه توافقی در مورد احیای برجام باید به گونه ای تنظیم شود که به ایران اجازه دهد “انگشت خود را روی ماشه نگه دارد.”

اظهارات وی در حالی بیان می شود که اتحادیه اروپا گفته است که ایران و ایالات متحده در حال مبادله تغییرات در یک پیشنهاد “نهایی” پیش نویس اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته ای هستند.

یکی از مشاوران تیم مذاکره کننده ایران می گوید کشور صبور خواهد بود.

محمد مرندی می گوید دولت باراک اوباما “به طور سیستماتیک توافق را نقض کرد” و جانشینان او، دونالد ترامپ و جو بایدن، کمپین فشار حداکثری را علیه ایرانیان تحمیل کردند.

مرندی می‌گوید که این امر تأکید ایران بر خودداری از پذیرش هرگونه ابهام یا خلأ قانونی که ممکن است در متن توافق وجود داشته باشد را توجیه می‌کند.

وی همچنین هشدار داد که زمستان در راه است و اتحادیه اروپا با “بحران انرژی فلج کننده” مواجه است، با اشاره به پیامدهای جنگ در اوکراین که باعث شده اتحادیه اروپا به دنبال منابع جایگزین گاز طبیعی باشد.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید