عربستان سعودی و مصر به دنبال خرید تسلیحات چینی هستند

[ad_1]

یک گزارش منتشر شده توسط تاکتیکال ریپورت، یک سرویس اطلاعاتی مستقر در بیروت، مدعی شده است که صنایع نظامی عربستان سعودی (سامی) در حال حاضر در حال مذاکره با شرکت گروه صنایع شمالی چین (نورینکو) برای خرید جت های جنگنده، پهپادهای شناسایی و سیستم های دفاع هوایی است.

این آژانس همچنین افزود مذاکرات بین نیروی هوایی مصر و گروه صنعت هواپیمای چنگدو ادامه یافته است و دو طرف در حاشیه نمایشگاه بین المللی دریایی و هوافضای لنکاوی در روز سه شنبه در مالزی دیدار کردند. قاهره به دنبال ده ها جت جنگنده J-10C چنگدو است که تاکنون فقط در خارج از کشور به پاکستان فروخته شده است.

J-10 اولین بار در سال 2006 پس از ورود به خدمات PLAAF رونمایی شد، J-10 اولین جت جنگنده چینی طراحی شده بومی بود که به توانایی های هواپیماهای ساخته شده توسط روسیه و غرب نزدیک شد.

این موشک دارای رادار پیشرفته، سیستم کنترل پرواز با سیم، حداکثر سرعت 1.8 ماخ است و می تواند علاوه بر وظایف رهگیر که هدف اصلی آن است، ماموریت های حمله زمینی را نیز انجام دهد.

طبق گزارش ها، ریاض به دنبال خرید Sky Saker FX80، یک وسیله نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپاد) پرتاب کننده کامیون است. پهپاد برخاست و فرود عمودی CR500 (VTOL)؛ مهمات سرگردان اژدهای کروز 5 و 10. و سامانه دفاع هوایی کوتاه برد HQ-17AE که برگرفته از سامانه Tor-M1 SHORAD روسیه است.

هم مصر و هم عربستان سعودی از بزرگترین واردکنندگان تسلیحات در جهان هستند و هر دو به طور فزاینده ای به روسیه و چین به عنوان شرکا در زمینه های مختلف برای کاهش وابستگی خود به ایالات متحده نگاه کرده اند.

پکن در سال‌های اخیر همکاری خود را با ریاض در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی، نظامی و دیپلماتیک گسترش داده است و اخیراً به مذاکره برای احیای روابط با ایران کمک کرده است. اشتهای عربستان سعودی برای تسلیحات نیز به دلیل جنگ هشت ساله این کشور در یمن علیه جنبش حوثی، که مذاکرات صلح با آنها در حال حاضر در جریان است، تقویت شده است.

مصر از لحاظ تاریخی نسبت به عربستان سعودی از رابطه نزدیک تری با روسیه برخوردار بوده است و تجهیزات نظامی آن گواهی بر این امر است: جایی که سعودی ها F-15 های ساخت ایالات متحده را پرواز می دهند، مصری ها MiG-29 ساخت روسیه را به کار می گیرند. هر دو کشور همچنین از F-16 ساخت ایالات متحده استفاده می کنند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید