پاکستان می گوید در حال بررسی تحریم حزب عمران خان است

[ad_1]

ستاره سابق کریکت در آخرین مرحله حساس رقابت چند دهه ای بین سیاستمداران غیرنظامی و ارتش قدرتمندی است که در طول تاریخ پاکستان مستقیماً یا بر دولت ها حکومت کرده است.

این رویارویی اعتراضات گسترده‌ای را از سوی حامیان خان به همراه داشت و نگرانی‌های جدیدی را در مورد ثبات این کشور مجهز به سلاح هسته‌ای در حالی که با بدترین بحران اقتصادی در دهه‌های اخیر دست و پنجه نرم می‌کند، ایجاد کرد.

آصف روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) به “بنیاد دولت” حمله کرده است که قابل تحمل نیست.

وی گفت: «ممنوع PTI در دست بررسی است.

وزیر به حامیان معترض خان اشاره کرد که در این ماه به تأسیسات نظامی از جمله مقرهای ارتش و ساختمان های دولتی حمله کردند.

علی ظفر، وکیل حزب تحریک انصاف گفت که هرگونه چنین اقدامی در دادگاه مورد اعتراض قرار خواهد گرفت. وی اظهار داشت که نمی توان کل حزب را به خاطر اعمالی که توسط افراد انجام می شود مقصر دانست.

خان در سال 2018 با حمایت ضمنی ارتش به نخست وزیری رسید، اگرچه هر دو طرف در آن زمان آن را انکار کردند.

اما خان بعداً پس از اینکه به نظر می‌رسید تلاش می‌کند در تبلیغات کلیدی در حوزه امنیتی مداخله کند، با ژنرال‌ها اختلاف پیدا کرد و پس از از دست دادن رای اعتماد در سال ۲۰۲۲ از سمت نخست‌وزیر برکنار شد.

خان، 70 ساله، از آن زمان برای برگزاری انتخابات عمومی زودهنگام مبارزه می کند و هوادارانش را در سراسر کشور جمع می کند، اما شهباز شریف، نخست وزیری که جایگزین او شده است، درخواست برگزاری انتخابات قبل از انتخابات اکتبر سال جاری را رد کرده است.

خان همچنین با اتهامات فساد روبرو است که او آنها را نادرست و با انگیزه سیاسی در تلاش برای اخراج او از سیاست در یک سال انتخاباتی رد کرده است.

خان در 9 ماه مه در ارتباط با این اتهامات دستگیر شد که باعث اعتراض هوادارانش و حملات آنها به تأسیسات نظامی شد. او بعداً با قرار وثیقه آزاد شد.

بازرسان آژانس مبارزه با فساد از او حدود سه ساعت در روز سه شنبه بازجویی کردند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید